Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to mind. Easily add social icons linking to your social media pages and make sure that they are always just one click away.
Press enter to begin your search
 

TOTEMS & FRAMES

VISUELE COMMUNICATIE

Totems in visuele communicatie kunnen worden gezien als symbolen of iconen die een diepe betekenis of identiteit vertegenwoordigen. Ze fungeren als herkenbare en vaak krachtige visuele elementen die emoties oproepen en verbindingen creëren.

Het samenspel van totems en frames in visuele communicatie is essentieel voor effectieve storytelling en merkopbouw. Een sterk totem (zoals een logo) binnen een goed gekozen frame (zoals een aantrekkelijke visuele compositie) kan een krachtige boodschap overbrengen. Bijvoorbeeld, een advertentiecampagne die het Nike-logo (totem) plaatst binnen de context van inspirerende sportmomenten (frame) versterkt de merkassociatie met prestaties en motivatie.

Het begrijpen van hoe totems en frames samenwerken kan ontwerpers, marketeers, en communicatiespecialisten helpen om effectievere en betekenisvollere visuele boodschappen te creëren. Door bewust gebruik te maken van symboliek en context, kunnen zij de percepties en emoties van hun publiek beter sturen en invloed uitoefenen op hoe hun boodschap wordt ontvangen en geïnterpreteerd.